Hasta Hakları Birimi
11 Şubat 2022

HASTA HAKLARI BİRİMİ

Sağlıkta dönüşüm programı çerçevesinde yürütülen çalışmalardan biri olan hasta hakları uygulamaları, hastanemizde Bakanlığın 26.04.2005 tarih ve 3077 sayılı “Hasta Hakları Yönergesi” doğrultusunda 3 Ekim 2005 tarihinde kurulan “Hasta Hakları Birimi” tarafından yürütülmektedir. Hasta Hakları Biriminin amacı, temel insan haklarından biri olan “Hasta Haklarından” herkesin faydalanabilmesi ve sağlık hizmetlerinin eşit, kaliteli ve etkin sunumunu sağlamaktır. Hastanemizde Hasta Hakları Birimi, giriş katta hizmet vermektedir.

Hastanemizde hasta hakları birim çalışmaları ”Sağlık Tesislerinde Hasta Uygulamalarına İlişkin Yönerge” esas alınarak yürütülür.
Hasta Hakları Birimi Sorumlusu:Ersin ÖZDEMİR
Tel:1135


ŞİKÂYET BİLDİRİM YOLLARI:

Hasta ve hasta yakınları tüm müracaat ve şikâyetlerini Hasta Hakları Birimimizden, Sağlık Bakanlığınca oluşturulan “http://sbu.saglik.gov.tr/hastahaklari/giris.html” web adresinden ve Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) Alo 184’ ü arayarak yapabilirsiniz.
Yazılı müracaatlar, başvurunun birim tarafından alınmasından sonra 15 iş günü içerisinde Hasta Hakları Kurulunda görüşülerek karara bağlanır ve karar hakkında başvuru sahibine yazılı bilgi verilir.


HASTA HAKLARI

Bir sağlık kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin;

1.Hizmetten genel olarak faydalanma:

Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya hakkı vardır.

2.Eşitlik içinde hizmete ulaşma:


Irk, dil, din ve mezhep, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya hakkı vardır.

3.Bilgilendirme:

Her türlü hizmet ve imkânın neler olduğunu öğrenmeye hakkı vardır.

4.Kuruluşu seçme ve değiştirme:

Sağlık kurulunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşundan verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya hakkı vardır.

5. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme:

Sağlık hizmetleri verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimlikleri, görev ve unvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye, hakkı vardır.

6.Bilgi isteme:


Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ve yazılı olarak istemeye hakkı vardır.

7. Mahremiyet:

Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya hakkı vardır.

8.Rıza ve izin:

Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.

9.Reddetme ve durdurma:

Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye hakkı vardır.

10.Güvenlik:

Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya hakkı vardır.

11.Dini vecibelerini yerine getirebilme:

Kuruluşun imkânları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır

12.Saygınlık görmesi:

Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.

13.Rahatlık:

Her türlü sağlıklı şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.

14.Ziyaret:

Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usul ve esaslara uygun olarak, ziyaretçi kabul etmeye hakkı vardır.

15.Refakatçi bulundurma:

Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşların imkânları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye hakkı vardır.

16.Müracaat, şikâyet ve dava hakkı:

Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.

17.Sürekli hizmet:

Gerektiği sürece, sağlık hizmeti